Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Aquincumi Saláta

Miért ellenségek a biciklisek Magyarországon?

2021. december 20.

Az imént futottam bele az Indóház Online Facebook oldalán egy megosztásba, amelyik egy keszthelyi körforgalmon érdekes megoldással átvezetett kerékpárutat mutatott be. A kommentekben jött hideg-meleg, de főleg hideg és valóban elgondolkodtatott. Vajon idehaza tényleg nem akarják a forgalom részévé tenni a kerékpárosokat? Végülis az ilyenekből és az állandó budapesti kerékpárút-kerékpáros mizériából mindig ez jön le.

Miért utálják sokan a kerékpárosokat? Mert magyarok vagyunk? Ülünk a kocsiban a dugóban, ő pedig nehogy már előrébb jusson?

Vagy a legtöbb kerékpáros pofátlan lenne, ha közlekedésről van szó?

Vagy nálunk a tanyabike-kal támolygó részeg falusiak voltak a kerékpáros kultúra és ez maradt meg mindenkiben?

Nem hiszem. A háború utáni években is sok bicikli volt, meg utána is. Gyerekkorunkban mindenkinek volt kempingje, a menőbbeknek BMX-e, utána később "montija".

De akkor hol csúszott el? A kormány(ok) valami nyugati hóbortnak tartják?

Neked mi a véleményed?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aquincumisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr5916789060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2021.12.21. 13:50:55

Ezen a kerékpárosoknak kellene elgondolkodniuk. Amikor telibeszarják a kreszt.

lenörd hofstadter 2021.12.21. 14:36:28

@Örömhernyó:
Speciel akinek nincs annyi agya, hogy felrakjon egy dinamót és egy lámpát, húzzon közéjük egy darab drótot, az meg is érdemli, hogy fizessen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 14:45:54

@blaubner:

"korábban a motorosok frusztrálták az autósokat, de mára szépen összecsiszolódtak, a kerékpárosokkal is elindult ez a folyamat."

Nem elhanyagolható körülmény, hogy a motorkerékpárhoz kell jogosítvány, míg a biciklihez még KRESZ-vizsga sem kell. Azt hiszem, ezért a kerékpárosokkal való "összecsiszolódás" nehezebben fog menni, ha egyáltalán.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 14:52:46

@Örömhernyó:

"Kerékpárral szerintem gyalogosok közt is lehetne hajtani, [...] ha képesek lennének lépésben haladni."

A kerékpárnak épp az a lényege, hogy sokkal gyorsabb a gyalogosnál. Nem sok értelme lenne lépésben, gyalogos sebességgel biciklizni. Na meg nem is nagyon lehet. Éppen ezért külön kerékpárút kell(ene).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.21. 15:06:08

A kerékpár egy hobbi és sport, nem közlekedési eszköz.

Városban rendszerszerűen kerékpározni csak elmebetegek, nyugatmajmolók és pedofilek akarnak.

frikazojd · http://kocs.ma 2021.12.21. 15:13:37

amíg egy 80 kiló biciklis úgy közlekedik hogy neki márpedig nem fog ártani egy tonna vas, addig legyenek kedvesek kussolni ha ez tesztelésre kerül.

mindazonáltal a biciklisáv/bicikliút jó dolog.

Motorogre 2021.12.21. 15:14:18

Még a fiatal, 30-as korosztálybeli sofőrök is úgy lettek közlekedési szocializálva, hogy legalább két mítoszt mint igazságot őriznek magukban:
- jobbra kis ívben bármikor lehet kanyarodni, anélkül hogy a tükörbe néznénk,
- a körforgalom előtt nem kell körülnézni, majd bent meglátjuk hogy merre kell menni.

A másodikat a turbó-körforgalmak megjelenése hazudtolja meg, bizony van is sok-sok probléma ezekkel is. De vissza a kerékpárosokhoz: ma már nem lehet jobbra se kanyarodni primer vizuális infok alapján: ott jobbról a sunyi kerékpársáv, ahol száguldoznak a kerékpárosok. Számos baleset ebből történik, a biciklis is lehetne óvatosabb.

A beteg társadalom a stresszt többek között a közutakon vezeti le: az autós dudál a dugóban, anyáz... ,szembeforgalommal hajt, felmegy a járdára... rokkantparkolóban terpeszkedik. A kerékpáros meg teker mint az őrült, főleg most a covid-házhozrendelési business miatt.
Persze arról is lehetne írni, hogy a kerékpársávot az autósok parkírozónak használják, így a forgalom sűrűjének vágóhidjába kényszerítik a biciklist , akin a levert tükrök miatt az autós kapva-kap hogy bosszút álljon.

Pl. Rotterdamban fizikailag el van választva a kerékpárút az úttesttől is, de a járdától is . Nyilván horror pénzbe került - de csak egyszer kellett megcsinálni.

Örömhernyó 2021.12.21. 15:16:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lépésben haladok gyalogosok közt, amikor kerékpárzom. Mert kerékpárral lehet lassan is menni meg gyorsan is. Váltón bepöccintem az 1-es fokozatot (amivel meredek emelkedőkre is felmegyek, mert nagyon könnyű ebben a fokozatban tekerni) és egy gyors séta sebességével tudok másokat nem zavarva a járdán kijelölt sávban bicajozni. Szinte nulla energiabefektetéssel még a sétához képest is. Mellesleg így kell itt haladni a járdán, ahol lakom, mert van sok árkád, kapu, kijárat, is sikátor, ahonnan bármikor előbukkanhat gyalogos, motoros, autó is.
Biciklivel lehet gyorsan is haladni, bicikliúton, kerékpársávban, kerékpárnyomon. Ez az egyik értelme. Meg lehet lassan is haladni a kerékpárral. Ez a másik értelme. Érdekes módon a kerékpárosok többsége vagy csak gyorsan tud haladni (fiatal fasznyak hipszterek) vagy csak szuperlassan (nyuggerek). Pedig pont az a kerékpár lényege, hogy lehet vele lassan és gyorsan is haladni. De a biciklisek többsége vagy száguld vagy araszol, de nem a helyzethez, forgalomhoz alkalmazkodik.
A többség nem akar sebességet váltani, a saját tempójáttartja normálisnaky akkor is, ha az az adott helyzetben életveszélyes. Lejtőn lefelé engedik gurulni, felgyorsulni a kerékpárt, ha meg eléjük kanyarodik egy autó, motor, kilép a gyalogos, akkor nekik áll feljebb, ha zakóznak. Kb. 1 éve szemtanúja voltamy ahogy egy hídról lehajtott egy nagyon drága kerékpárral egy 40-es faszi a folyóparti parkba egy nagyon meredek lejtőn. Én ott folyamatosan adagolva fékeznék, ő meg kiengedte, hadd guruljon. Senki nem jött szembe, mégis elesett, arccal feltörökte az aszfaltot, mert hülye volt. Rendszeresen meg szoktam állni baleseteknél segíteni, akkor inkább továbbtekertem. Mert aki hülye, az úgy jár. Szerencsére csak magában tett kárt.

Én lejtőn lefelé is kontroll alatt tartom a kerékpárt, nem engedem túlzottan felgyorsulni. Mert van fékem. És a lejtő alján ki tudja mi vár majd.

Képzeld el, hogy valaki csak autópályatempóval tud autót vezetni. Mert autóval csak 130-cal lehet menni? Nem. Ahogy kerékpárral se. Van legalacsonyabb fokozat azon a kurva kerékpáron. Sebváltó nélküli kerékpárral meg úgy mész, ahogy tekered, akár lassan.

Örömhernyó 2021.12.21. 15:26:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Járdán azért tekerek néha, mert ott van felfestve a kerékpársáv. Ez a gyalogosokat nem zavarja, a többség a felfestett két vonal közt, a felfestett kerékpár szimbólumon sétál, mintha az az övé lenne. De az elkülönített kerékpárúton is vígan legelteti a paraszt a kutyáját, tolja a babakocsit, sétál, frisbee-zik, szelfizik, meg-meg áll. Ahol semmi keresnivalója senki másnak, mint kerékpárosoknak.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, a pedofilok és perverzek tömegközlekedéssel járnak. Az egyetlen férfias közlekedési mód a ló. Vagy modern utóda, a motor.

@lenörd hofstadter: Ma már a dinamós kerékpárok ritkák. Már a KRESZ szerkesztői is felismerték ezt azóta. A Li-ion akkus lámpák már rég megverték a dinamót. Volt dinamós kerékpárom Magyarországon, amikor a rendszer beszart, csak vettem rá akkus lámpákat. Csak bizonyos homoszexuális szubkultúrákban szeretik dinamóval csiholni a delejt.

Örömhernyó 2021.12.21. 15:29:24

@lenörd hofstadter: Mustasd meg, hogy egy modern kerékpáron hova teszed a dinamót. Sehova. Nincs kiképezve konzol. Vajon miért? Mert akkus lámpát használ mindenki.

n3spr3ss0 2021.12.21. 15:37:01

Magyarországon forgalomban még nem láttam kerékpárost szabályosan közlekedni, úgy hogy több mint 47 éve vezetek minden nap. Amíg ez így van, nincs helyük a utakon.

Örömhernyó 2021.12.21. 15:38:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Magyarországon a motoros jogsit nyugodtan zárójelbe lehet tenni. Kb. a motorosok harmadának nincs vagy nem a kategóriának megfelelő a jogsija. Eleve 50-es motorra rendszám se kell, ezért úgy is hajtanak velük, mint ahogy biciklivel hajtanának, mindenen át. Persze az ilyen 50-es rendszám nélküli robogók általában 125-ösök... De aki szarik a jogsira, az szarik az összes többi jogszabályra is, KRESZ-re, meg arra, hogy 125-ösre, rendszámot rakasson, biztosítást fizessen.
"Csak a környéken használom" az ars poetica náluk.
Az amúgy egy téves feltevés, hogy a kerékpárosoknak ne lenne jogsija. A többségnek valószínűleg van. B kategóriás. És ha autóba ülnének, akkor ugyanolyan faszfej módjára hajtanak, ahogy kerékpárral is. Ez nem a szabályok nem ismerete, hanem egy faszfej hozzáállás.
A budapestiautósok youtube csatornán megörökített az összes agresszív vagy bamba ökörnek van legalább B-kategóriás jogsija, mégis úgy vezetnek, mint az őrült.

Örömhernyó 2021.12.21. 15:39:30

@n3spr3ss0: Ez nyilván nem igaz... Ez egy kissé erős és nyilván hatásvadász, trollkodó, konfliktusgeneráló hozzászólás a részedről.

clemens 2021.12.21. 16:25:40

Elképesztő gyűlölet cunamit lehet itt olvasni!
Szerencsére ezt bicajosként ezt csak nagyon-nagyon elvétve tapasztalom, igaz autósként sem a kerékpárosok szívatásában találok örömet.
Ja. és pirosnál csak akkor állok meg bicóval a zebra előtt ha van tényleges gyalogos forgalom, a semmi előtt nem fogok várakozni. Mert így logikus.

csodalámpa 2021.12.21. 17:27:50

@clemens: pedig ezek a posztok kizárólag azért születnek, hogy pár frusztrált fószer hörögjön a biciklisekre, akik közt ugyanannyi idióta van, mint az autósok között.

laci_52 2021.12.21. 17:33:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Márpedig a kerékpár egy igen hasznos közlekedési eszköz annak, akinek nincs autója és kisebb településen él, ahol nincs közösségi közlekedés. Én is rendszeresen használom bevásárláshoz és közelebbi úticélok eléréséhez.

A legnagyobb baj az, hogy az autósok nem vigyáznak eléggé a bicajosokra, például kis oldaltávolságot tartva, sávon belül előznek. Emiatt kerékpársáv nélküli főútvonalon tekerni életveszélyes, inkább a mellékutcákat választom.

Persze a bicajosok sem angyalok. KRESZ-oktatóm mondta:"a kerékpárosok össze-vissza cikáznak mindenfelé, rengeteget szabálytalankodnak, de azért nem ütjük el őket".

Joe2121 2021.12.21. 17:35:30

Hát, szerintem ebben minden benne van...
Benne van, hogy magyarok vagyunk és mindig nekünk van igazunk, és mindig az kell érvényesüljön amit mi akarunk... legyünk bringások, autósok vagy gyalogosok. SOHA nem akarunk odafigyelni másokra...
Benne van az is, hogy aki kitalálja a bicikli utakat az még életében nem ült bringán, és sokszor olyan helyekre jelölik ki amit NEM lehet normálisan bringázásra használni (ilyen pl. a gyalogjárdából felfestéssel leválasztott bringaút, ilyen a díszkövön, térkövön kijelölt bringaút mert a lelkeed kiköpöd annyi hepehupán és szintkülönbségen amit ott találsz, ilyen az amikor az autós ráparkol a bringaútra mert rátud, etc....)
Szóval ez egy egyrészt társadalmi probléma ami az emberek hozzáállása miatt nem fog változni, másrészt forgalomtechnikai, pénzügyi probléma, ami kellő szakértelem és pénzügyi háttér nélkül sem fog változni...
Én bringázom is egyébként tavasztól, őszig a munkába a legtöbbször, megyek tömegközlekedéssel is esős napokon meg télen a hidegben, illetve autózom is hébe -hóba... ja, meg gyalgolom is... :) Szóval azt látom, hogy ez emberfüggő nem autós vagy bringás kérdés....

laci_52 2021.12.21. 17:36:47

@Örömhernyó: Azért az agydinamó nem butaság...

Aquincumi Saláta 2021.12.21. 18:11:35

@csodalámpa: Hát...igaziból nem azért született. Nekem nincs bajom a biciklisekkel, sem az autósokkal. A faszfejekkel annál inkább, mindegy mit vezetnek.

Aquincumi Saláta 2021.12.21. 18:14:05

Érdekes, hogy Hollandiát senki nem hozta fel (én sem). Pedig jó példa lehetne (persze tudom, síkság, kultúra, mentalitás).

horex · http://horex.uw.hu/ 2021.12.21. 18:15:52

a. és pirosnál csak akkor állok meg bicóval a zebra előtt ha van tényleges gyalogos forgalom, a semmi előtt nem fogok várakozni. Mert így logikus."
Baromságot irtál. Ennyi erővel autó/motorral is felesleges pirosnál megállni ha éppen nincs gyalogos

gretagarbo) 2021.12.21. 18:20:08

A világ minden táján utálják a bicikliseket az autósok és a gyalogosok is.

kéki béla 2021.12.21. 18:23:43

@poszt: jó tíz éve lesem a bringásokat, tekintettel arra, hogy kb azóta szinte kizárólag gyalog és biciklivel szoktam közlekedni, nagyon ritkán BKV/MÁV segédlettel.
Úgy öt-hat éve még az volt a jellemző, hogy amerre jártam, kb én voltam az egyetlen, aki megállt a pirosnál akkor is, ha nem volt forgalom. Rengeteg biciklis ment járdán, egyirányú utcában tilos irányból stb.
Akkor még valahol meg is értettem, hogy sokan ellenséget látnak a biciklisben. Volt, hogy számoltam a bicikliseket és kb 8-10-ből egy, ha nem sértett valami szabályt.
Viszont megszaporodtunk. Sokkal több ma a bringás. És meglepő módon sokat javult az arány. Ma már több kézben tartott mobilt látok autósoknál, mint ahány szabálytalan biciklist.
Pár hónapja nem jártam országúton, de idén nyár közepéig azt tapasztaltam, hogy a közlekedők közt egy-két idiótát leszámítva inkább az a jellemző, hogy az autósok vigyáznak ránk. Októbertől ma délutánig tekertem úgy 400km-t Budapesten és egyetlen barommal találkoztam ezidő alatt. Igaz, én nem hisztizek ha elmegy mellettem egy kamion és ha van rá lehetőség, elengedem a nálam gyorsabbakat. Viszont a neten... Hát itt tényleg rengeteg a gyűlölködő elmebeteg. Lásd bpiautósok youtube csatornáján az elgázolt bringásról készült video kommentjei közt néhány...

antisocialnetwork 2021.12.21. 18:23:49

Senki ne etesse a majmot!!

kéki béla 2021.12.21. 18:26:27

@n3spr3ss0: fordulj szemorvoshoz és/vagy tanuld meg a KRESZ-t! Esetleg neurológián vagy pszichiátrián kérj segítséget, ha hallucinálsz!

ledo76 2021.12.21. 18:52:23

@DFK: Mert az autósok nem... Muhaha

Bikebubu 2021.12.21. 19:07:53

@kéki béla: Megerősítelek, ugyanezt tapasztalom bringásként én is, nagyon sokat javult a közlekedési morál. Sokat javítana a helyzeten a "mikromobilitási sávok" ésszel történő építése-kialakítása, ahol elektromos rollerrel-kerékpárral meg egyéb kb. ugyanolyan sebességű járművel lehetne közlekedni, az autóktól elszeparáltan. Megkockáztatom, jelentősen csökkenne az autósforgalom is, hiszen ezek az eszközök kiválóan alkalmasak 10-15 km gyors, olcsó leküzdésére.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 19:24:45

@Motorogre:
"ott jobbról a sunyi kerékpársáv, ahol száguldoznak a kerékpárosok."
Na, most ott kezdődik az egész, hogy a kerékpársáv az a biciklisek szerint valami kerékpáros-autópálya, ami azért van teremtve, hogy ő tekerjen ahogy csak bír, ne keresztezze semmi és senki.
Már bocs, ha én vagyok elöl, és fordulnék jobbra, akkor nem a hátam mögött lévőnek kéne ehhez alkalmazkodni? Úgy a kresz szerint is?

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 19:32:45

@clemens:
"Elképesztő gyűlölet cunamit lehet itt olvasni!
Szerencsére ezt bicajosként ezt csak nagyon-nagyon elvétve tapasztalom, igaz autósként sem a kerékpárosok szívatásában találok örömet.
Ja. és pirosnál csak akkor állok meg bicóval a zebra előtt ha van tényleges gyalogos forgalom, a semmi előtt nem fogok várakozni. Mert így logikus."

A jó kurva édesanyádat, hogy basznád meg! Remélem valaki majd átmegy a nyakadon, mert neki meg az a logikus.
Szerencsére ritkán tapasztalod az úton, hogy anyáznak rád? Hidd el, hogy minden normális közlekedőt felbasz egy magadfajta fasz, aki átmegy a piroson, hiszen az csak ajánlás. Azért élsz, mert a többiek normálisak.

kéki béla 2021.12.21. 19:34:36

@tiltsál ki te gyökér: szerintem olvasd el a KRESZ-t és ha van jogsid, menj újra vizsgázni mielőtt gépjárművet vezetnél!
Ha kanyarodni, sávot váltani akarsz, az egyenesen haladóknak általában elsőbbségük van. Kivételek kapcsán lásd KRESZ!

kéki béla 2021.12.21. 19:35:47

@tiltsál ki te gyökér: ja, hogy egy trippetes ringyó elmebeteg fattya vagy... én kérek elnézést, amiért viszonylag kulturált választ írtam az előbb!

kéki béla 2021.12.21. 19:39:48

@Bikebubu: azért ahhoz hely is kellene. És a jelenlegi bringámmal elmegyek szinte bármilyen úton, de augusztusig országútival, 25-ös gumikon (8bar) jártam. Hát azzal nem volt nagy élmény a kerékpárutak többsége.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 19:42:12

@Örömhernyó:

"A többségnek valószínűleg van. B kategóriás."

Ha talán a többségnek nem is - itt faluban biztos nem -, de jó soknak, ebben egyetértek. Ahogy abban is egyetértek veled és Lenin elvtárssal, hogy a lét határozza meg a tudatot: ha az illető autóban ül, akkor a kerékpárosokat szidja, ha a ugyanaz az ember kerékpárt hajt, akkor meg az autósokat. Ez persze valahol kritikai érzék és kulturáltság dolga is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 19:44:20

@kéki béla:

Ne szitkozódj, mert igaza van. A piros nem ajánlás...

kéki béla 2021.12.21. 19:52:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: miben? Abban, hogy anyázott? Hogy gyakorlatilag a hivatkozott kommentelő meggyilkolására uszított? Vagy abban, hogy el akar gázolni egy biciklist, aki az üres úton merészel továbbmenni a piros ellenére? Mondjuk én nem emlékszem olyan esetre, hogy a "narancssárgán" ne hajtana át még legalább egy-két autó, ha van rá lehetőség. Leszámítva azt, hogy én megállok, mi értelme pl a Margit híd járda-kerékpárútjának a budai végén megvárni amíg a kerékpárutat keresztező zebránál zöldre vált a lámpa, ha a környéken nincs gyalogos?

11110000 2021.12.21. 19:58:58

Mondjuk azért, mert bunkó paraszt módjára viselkednek, mint akikre nem vonatkoznak a szabályok (lásd még: Fidesz)?

Alick 2021.12.21. 20:16:37

Az autósok többsége nem hajt át a piroson (legfeljebb a "narancssárgán"), viszont sokan hajlamosak bennragani a kereszteződés közepén (jön is a "fegyelmező dudálás" utána rendesen).

Alick 2021.12.21. 20:18:06

@kéki béla: "mi értelme pl a Margit híd járda-kerékpárútjának a budai végén megvárni amíg a kerékpárutat keresztező zebránál zöldre vált a lámpa, ha a környéken nincs gyalogos?"

Felesleges volt a lámpa, van zebra a kerékpárúton, azon pedig a gyalogosnak van elsőbbsége.

Alick 2021.12.21. 20:22:04

@tiltsál ki te gyökér: "Már bocs, ha én vagyok elöl, és fordulnék jobbra, akkor nem a hátam mögött lévőnek kéne ehhez alkalmazkodni? Úgy a kresz szerint is?"

A KRESZ szerint irányjelzés és a besorolás előtt elsőbbségadás a sávon egyenesen haladóknak. Nem azon múlik, hogy milyen sávon milyen jármű halad.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 20:35:48

@kéki béla:
"Abban, hogy anyázott? "
Igen. A kurva anyját annak, aki így semmibe veszi a kreszt.
"Hogy gyakorlatilag a hivatkozott kommentelő meggyilkolására uszított?"
Nem uszítottam senkit. Remélem, hogy elütik. Ez nem uszítás.

"Vagy abban, hogy el akar gázolni egy biciklist, aki az üres úton merészel továbbmenni a piros ellenére?"
Hol is akartam elgázolni bárkit is te fasz?

" Mondjuk én nem emlékszem olyan esetre, hogy a "narancssárgán" ne hajtana át még legalább egy-két autó, ha van rá lehetőség."
Más szabálytalankodása nem mentesít semmi alól. Másik részről marhára nem mindegy, hogy 2 tonnát kéne megállítanod, vagy 80 kilót. Harmadik, hogy mekkora hazugság már, hogy nincs olyan eset, hogy ne menne át narancssárgán... De van. Az autósok túlnyomó része szabálykövető- ellentétben az ilyen büdös parasztokkal, akik felülbírálják a kreszt, mert neki úgy logikus.

"Leszámítva azt, hogy én megállok, mi értelme pl a Margit híd járda-kerékpárútjának a budai végén megvárni amíg a kerékpárutat keresztező zebránál zöldre vált a lámpa, ha a környéken nincs gyalogos?"
Pont ugyanannyi, mint autóval megállni egy olyan pirosnál ahol nincs senki.
Az az óriási nagy különbség, hogy amíg az autósok megállnak és nem kérdőjelezik meg, addig a paraszt biciklisek meg leszarják.

Alick 2021.12.21. 20:35:52

@Aquincumi Saláta: A körforgalmas megoldás csak az egyenesen haladókat támogatná, viszont így is problémásabb, mert a körfogalomban csak egy irányból kell elsőbbséget adni, az átvezetésen viszont mindkét irányban kell egymásra figyelnie a kerékpárosnak és a gépjárműveknek is.
Várhatóan növeli a balesetveszélyt ez a megoldás.

Alick 2021.12.21. 20:38:25

@Örömhernyó: "De az elkülönített kerékpárúton is vígan legelteti a paraszt a kutyáját, tolja a babakocsit, sétál, frisbee-zik, szelfizik, meg-meg áll."

Rázni kell csengőt, de még jobb valamilyen férfias duda vagy torokhang. :)

11110000 2021.12.21. 20:38:37

@Arcade Macho:
"amugy meg meg kellene oldani Budapesten hogy konkretan egesz utcat zarjanak le hogy ott tudjon menni a kerekpardforgalom"
Már vagy 20 éve ezt mondom.

Viszont aki nem ott megy, azt meg szarrá büntetni.
Meg rendszámot a kerékpárra is, hogy ne lehessen csak úgy meglépni, ha elkövetnek valamit.

@lenörd hofstadter:
Ha otthagyod bárhol, lelopják, legalábbis Budapesten. Lámpát, dinamót, drótot is.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az elmebeteg még rendben van, az áll a biciklisekre, a nyugatmajmoló megjárja, de a pedofil hogy jött? Tükörbe néztél?

@Motorogre:
Azt kihagytad, hogy a biciklisek sokkal többen mennek forgalommal szemben pl. egyirányú utcában. Ott is, ahol tilos.

Rotterdamban meg van, ahol el van választva fizikailag, van, ahol meg nincs, én jártam mindkét fajta részen. Másrészt csak azért talán ne bombáztassuk le Budapestet porig a náci németekkel, hogy így építhessük újjá, ha már a rotterdamiaknak megtették annak idején ezt a szívességet.
Szóval igen, Rotterdamot felépíteni a nulláról tényleg horror pénzbe került.

@Örömhernyó:
Nekem 1 sebességes biciklim van, és azzal is tudok lassan meg gyorsan is menni. :-)
Az átlag gyaloglósebesség 4-5 km/h, az biciklivel már biztonságosan tartható.

"modern kerékpáron hova teszed a dinamót. Sehova. Nincs kiképezve konzol"
A régieken sem volt konzol, az első vagy a hátsó villára tették fel, úgy, hogy a dörzskereke a gumihoz érjen bekapcsolva.

@n3spr3ss0:
Úgy érted, mindennap?

@clemens:
Szóval bevallod, hogy seggfej vagy, de azért fel vagy háborodva, hogy seggfejnek tartanak. Tudod, a pirosnál meg KELL állni. Ha van keresztforgalom, ha nincs (a gyalogosforgalom is forgalom). Autóval meg biciklivel is. Nem opcionális.
Mit szólnál, ha autóval is ugyanezt tenné valaki, amit te biciklivel művelsz?
Szóval igen, a hozzád hasonló seggfejek miatt utálják a bicikliseket, és nevezik őket kerekes cigányoknak. Te az vagy.

@Aquincumi Saláta:
Rotterdamról már volt szó. Az Hollandiában van.

@kéki béla:
"Sokkal több ma a bringás."
Ja, a számlálók szerint napi 7400 fő is megvan (forrás: Kerékpárosklub, egy év alatt 2,7 millió biciklist számoltak, az összes számláló együtt, így aki 2 ilyenen is átment, az 2 személynek lett számolva, tehát a valós szám jóval kevesebb).
Egy 1,7 milliós városban. Ezt nyugodtan nevezhetjük elenyésző kisebbségnek.

A narancssárga meg a teli piros közt azért van némi különbség, ezt talán te is belátod. És bizony a kurva anyját annak, aki a piroson átmegy, bármilyen járművel teszi is.
Autóval mi értelme van megállni a pirosnál éjszaka a zebránál, ha a környéken nincs gyalogos? Kötelező? Igen. Nem az értelmét kell keresni, hanem be kell tartani.
A többi már csak a szokásos biciklis szerecsenmosdatás, és még csodálkoztok, hogy mindenki utál benneteket. Nos, ezek miatt.

@Bikebubu:
Érdekes, hogy mindig csak a biciklisek tapasztalják a javulást, autósok meg gyalogosok soha. Mert a sok paraszt még mindig járdázik például.
15 km meg a 0. kilométerkőtől (Lánchíd budai oldal) a Ferihegy I. Az azért még autóval sem annyira rövid táv.

@tiltsál ki te gyökér:
"akkor nem a hátam mögött lévőnek kéne ehhez alkalmazkodni? Úgy a kresz szerint is?"
Ha van kerékpársáv, akkor bizony nem, mert te kanyarodáskor keresztezed az ő egyenesen menő sávját, és neki van elsőbbsége. Látom, a KRESZ-hez is annyira értesz, mint a nyelvészethez. Csak mondjuk azzal, hogy a nyelvészethez tök hülye vagy, nem ölsz meg senkit. Azzal, hogy a KRESZ-hez az vagy, potenciális gyilkos vagy az utakon.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 20:39:58

@Alick: Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy a jóval hátam mögött haladónak a kresz szerint segítenie és nem akadályoznia kéne a manőver biztonságos végrehajtását.

11110000 2021.12.21. 20:40:51

@Alick:
Mondjuk az ilyen bennragadókat is büntetni kellene.

Alick 2021.12.21. 20:43:40

@Arcade Macho: "a 7es busz melle odakretenkedtek a kerekparsavot pedig megy a Thökölyvel parhuzamosan kis utcacska, de az kell az ottlakoknak..."

A kis utcácskában előbb ütik el a bringást a keresztutcákból bambán áthajtó autósok.
A főútvonalon legalább mindenki figyel a másikra.

Alick 2021.12.21. 20:48:08

@tiltsál ki te gyökér: "a jóval hátam mögött haladónak a kresz szerint segítenie és nem akadályoznia kéne a manőver biztonságos végrehajtását."

Igen, ha már a jármű lehúzódott a kanyarodáshoz, az ezután mögötte érkezőnek - a forgalmi helyzettől függően - lassítania vagy kikerülnie kell.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 20:49:41

@11110000:
Tudod, egymilló km-t vezettem baleset nélkül, szóval azt hiszem, hogy eléggé van közöm a kreszhez.
Nem arról beszélek, hogy a kerékpáros halad mellettem, hanem arról, hogy harminc méterre mögötted,- ahol nem is láthatod - teljes gőzzel teker-e.

Alick 2021.12.21. 20:51:17

@11110000: "az első vagy a hátsó villára tették fel, úgy, hogy a dörzskereke a gumihoz érjen bekapcsolva."

Nem üzembiztos megoldás, mert konzol nélkül még a jól meghúzott bilincs is el tud mozdulni, így az ideális felfekvés megszűnik. Ha pedig a gumi oldalfal profilja ezt nem támogatja, nedves időben meg is tud csúszni a dörzskerék.

Alick 2021.12.21. 20:53:24

@11110000: "amugy meg meg kellene oldani Budapesten hogy konkretan egesz utcat zarjanak le hogy ott tudjon menni a kerekparforgalom.

Az egy dolog, hogy az ottlakók nem tudnának így parkolni, de a kerékpárosnak is lehet másfelé dolga.

Alick 2021.12.21. 20:54:46

Elkészült a felújított Városliget, viszont elfelejtették felfestéssel elválasztani az áthaladó/átvezetett kerékpáros és gyalogos forgalmat.

Alick 2021.12.21. 20:58:49

@Örömhernyó: A járdás kerékpárutakat inkább be kéne szántani, a helyét sóval behinteni - mindkét félnek balesetveszélyes.

Alick 2021.12.21. 21:02:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Józan gondolkodású embernek eszébe sem jutna végigkerékpározni pl. a Rákóczi úton vagy a Nagykörúton - legalábbis akkor, ha picit is törődik az egészségével."

Nyilván ennek megoldása csak a kibocsájtott égéstermékek hatérértékeinek szigorításával érhető el. Ez előnyös a dugóban araszoló autósoknak is, akiknél napközben sokszor lényegesen gyorsabban célbaérnek a kerékpárosok.

kéki béla 2021.12.21. 21:04:57

@tiltsál ki te gyökér: a kommentjeid alapján kurvanagy szerencséd van, hogy akikkel összefutsz, azok ismerik a KRESZt és számítanak a magadfajta hülyékre.

Alick 2021.12.21. 21:05:06

@11110000: "az első vagy a hátsó villára tették fel, úgy, hogy a dörzskereke a gumihoz érjen bekapcsolva."

A teleszkópos villák sem igazán támogatják ezt a megoldást - akkor már az agydinamó a megfelelő megoldás.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 21:14:44

@kéki béla: Igen, persze, az én kurvanagy szerencsém.
Végül is egy olyan mellé álltál oda, aki közölte, hogy hát ő átmegy a piroson, mert az neki logikus. De ugass csak nekem bélus, nem vagy röhejes.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 21:37:09

@Alick:

"A KRESZ szerint irányjelzés és a besorolás előtt elsőbbségadás a sávon egyenesen haladóknak. Nem azon múlik, hogy milyen sávon milyen jármű halad. "

Ez igaz, és épp ezért nagyon szerencsétlen megoldás a gépjárműforgalommal érintkező kerékpársáv.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 21:41:14

@kéki béla:

"Vagy abban, hogy el akar gázolni egy biciklist, aki az üres úton merészel továbbmenni a piros ellenére?"

Nem akarja elgázolni, de ugye ismerős az, amikor hirtelen szinte a semmiből bukkan fel egy jármű ott, ahol előtte semmi nem volt? Én sokat autóztam régebben éjjel is Budapesten, de eszembe sem jutott volna akár nulla forgalomnál is átmenni a piroson. Vannak közlekedési szituációk, ahol a köüzlekedő belátására van bízva, mit tesz; a piros lámpa nem ilyen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 21:48:32

@11110000:

"Nem az értelmét kell keresni, hanem be kell tartani."

De értelme is van, mégpedig az, hogy automatikusan, reflexszerűen betartsd a szabályt.

kéki béla 2021.12.21. 22:03:18

@kéki béla: najó, ott bassza meg a kurvaanyját a bloghu összes "fejlesztője" ahol van... androidon állandóan szarakszik a bloghu és rendszeresen eltünteti amit írok, mielőtt elküldeném

kéki béla 2021.12.21. 22:04:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem, nem ismerős, mivel én megállok pirosnál, stop táblánál stb

kukasmacska 2021.12.21. 22:12:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Pl. akinek másfél - öt km van a lakása és munkahelye (iskolája) között, annak bizony a kerékpár egy igen jó közlekedési eszköz.
Gyalogolni már nem igazán jó annyit, és a tömegközlekedés sem biztos, hogy megéri.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.12.21. 22:19:15

@kéki béla:

És akkor ebből ugye az is következik, hogy mást sem láttál soha áthajtani a piroson? Vagy talán mégis?

A "merészel" szó használata azt sugallta, hogy bocsánatos bűnnek tartod a piroson áthaladást. Ha nem tartod annak, akkor máskor ne fogalmazz ilyen megengedően, elnézően, vagy legalábbis ezt sugallva.

Alick 2021.12.21. 22:49:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A kerékpársávon közlekedő bringás és az autós legalább látják egymást a közös útfelületen (a KRESZ, a rutin és a józan ész alapján működhet a békés egymás mellett élés).

Viszont az eggyel beljebb vezetett (járdával megosztott) kerékpárúton haladó és a kanyarodó autós már sokkal nehezebben észleli egymást (különösen, ha a kerékpárút kétirányú!), jóval nagyobb a balesetveszély a kerékpársávhoz képest.
Lehet mondani, hogy az ilyen szeparált kerékpárutas kereszteződések többnyire szembemennek az "észlelni és észlelhetőnek lenni" KRESZ alapelvvel.

Éppen az említett Thököly és Stefánia út sarkán volt egy ilyen halálos baleset, ahol a kanyarodó teherautó nem látta a járdán vezetett bringaúton zöldön áthaladó kerékpárost.
Ha a bringás a Stefánia úttestjén gurulva keresztezte volna a Thököly-t - akár bringasávon, akár csak a közös úttesten -, valószínűleg ma is élne.
Sok-sok hasonló példa akad...

tiltsál ki te gyökér 2021.12.21. 22:53:59

@kéki béla:
Ha te tényleg megállnál. és betartanád a szabályokat, akkor nem itt védenéd a kis köcsög társadat, hanem te lennél az első, aki elküldi a kurva anyjába.
Mert ha nem vennéd észre, akkor pont a "nem kell itt-ott megállni", "én itt is befordulhatok" meg "az rám nem vonatkozik" hozzáállás miatt utálja mindenki a bicikliseket, mint a szart.

11110000 2021.12.21. 23:42:53

@tiltsál ki te gyökér:
Vezettél te a faszomat, nem 1 millió kilométert. Le sem tudod írni a számot, annyira hülye vagy mindenhez.

Ahogy látom, a jobb oldali visszapillantó tükörről sem hallottál még, te szerencsétlen segg.

@Alick:
Ja, mert a kereszteződésnél az elsőbbség megadása a biciklisnek megoldhatatlan feladat, mi?

Ezt a dinamós blablát meg hagyjuk, több mint 40 éve használok dinamós biciklit. Nem csúszik meg.

A beszántani témához meg annyit, hogy a városi kerékpározást kellene inkább betiltani. Nem városba való. Falura meg sportpályára.

"az ottlakók nem tudnának így parkolni, de a kerékpárosnak is lehet másfelé dolga"
Bár ez a válasz nem nekem szólt, de hogyne tudnának parkolni, elég széles az út. Ha meg a kerékpárosnak másfelé van dolga, akkor szépen leszáll és tolja. Autóval sem lehet mindenhova behajtani, ott kiszáll az autós, és gyalogol. A biciklis is meg tudja tenni. Ha meg nem, hát nem kötelező biciklivel járni.

"valószínűleg ma is élne"
Meg ha nem agyatlanul hajt, hanem számít rá, hogy ott esetleg nem veszik észre, akkor ma is élne. Vagy legalább nem ott halt volna meg, vagy nem akkor.
Autósoknak is tanítják, hogy elsőbbség az, amit megadnak. Pedig azokat védi egy fémkalitka.

@kéki béla:
Lehet, hogy az újabb biciklikre tesznek, de a régieken egyen sem volt. Pedig használtam párat, Rolls Royce-tól meg BMW-től (merthogy ezek is gyártottak valaha biciklit) Csepelen át nevenincs szovjetekig.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.22. 00:02:34

Érdekes ezt olvasni egy olyan városból, amelyben az autó után a második legfontosabb közlekedési eszköz a kerékpár és kerékpárutak mindenfele.

11110000 2021.12.22. 00:55:00

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Melyik faluban laksz? Mert ott ez igaz lehet.
Budapesten, ahol a Kerékpárosklub (valószínűleg kissé még felfelé is kerekített) bevallása szerint átlag napi 7400 áthaladó biciklist számolnak a számolóik az egész városban összesen, és mivel aki elment otthonról biciklivel, az többnyire haza is fog menni, meg vannak a futárok, akiket akár 10-szer is számlál a számláló, a valós szám napi 3000 körül vagy alatt lehet az 1,7 millió lakosból ez elenyésző kisebbség (nem egészen a lakosság 2 ezreléke), nem második legfontosabb közlekedési eszköz. Persze télen ez jóval kevesebb, de lehet, hogy nyáron közelíti az 1%-ot is. Ami még mindig röhejesen kevés ahhoz, hogy joguk legyen bármiért pattogni meg második legfontosabbnak nevezni a tragacsukat.

Örömhernyó 2021.12.22. 01:08:26

@Alick: Hogy lenne balesetveszélyes? Ha a biciklis a kerékpárúton hajtana, a gyalogos meg a saját részén járna, akkor minden rendben lenne. Ja és nem kellene száguldani a kerékpárosnak. Az emberekkel van a baj, akik nem akarják normálisan használni. Dd valamiért a gyalogos mindig a felfestett kerékpárúton kolbászol. Ugyanez van a teljesen elkülönített kerékpárúttal is, ott is sétálnak. Akkor azt is be kellene szántani, mert balesetveszélyes?
Nem! Oda kellene állítani egy rendőrpárost és minden kerékpárúton sétáló gyalogost úgy kellene megbírságolni, mintha autópályán sétálna. Ugyanis ugyanúgy semmi keresnivalója ott.

Örömhernyó 2021.12.22. 01:20:35

@Alick: A csengőre meg se rezzen. Egyszerűen nem is jut el az agyáig. Az ilyen ember simán sétálna autópálya leállósávjában.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, ezek az emberek nem kerékpárra pattanva válnak idiótává, hanem alapból azok. Ha autót vezetne, akkor felparkolna a járdára, buszsávozna, átcsúszna a piroson, levillogna megengedett sebességgel közlekedő autósokat. Az ilyen emberek ha kerékpárra pattannak, akkor legalább nem védi őket karosszéria és van rá esély, hogy kilapítja őket egy teherautó.

Örömhernyó 2021.12.22. 01:31:49

@laci_52: A kerékpárok nagyon nagy többségén agydinamó nincs. A többség Li-ion akkus lámpát használ ma már. Ha az fényes nappal nincs fenn, akkor szerintem ne bírságolhasson a rendőr. Ismerősömet kb. 11 éve még ezért megbüntették.
Megjegyzem a rendőrség is kis akkus lámpákat oszt kerékpárosoknak közlekedésbiztonsági akciók idején.

kéki béla 2021.12.22. 08:03:54

@11110000: az újakon nem jellemző, a régi bringákon szinte kötelező volt.

kéki béla 2021.12.22. 08:05:52

@tiltsál ki te gyökér: hazudozz nyugodtan, ettől még nem változik a tény, hogy te még gyalogosan is közveszélyes vagy. Ha tudnám, hol tudnam megtalálni, már jelezném a hatóságoknak, hogy ha egyáltalán van jogsid, sürgősen vonják be.

kéki béla 2021.12.22. 08:10:10

@11110000: baromarc, te hazugabb vagy, mint bármelyik fajtársad. A ruszki Szputnyikokon, a Csepel Camping bringákon, de emlékeim szerint még apám Budapest (Csepel szintén) bringáján is volt konzol. Utóbbi 50+ éve készült.

kéki béla 2021.12.22. 08:13:36

@Örömhernyó: hülyegyerek, városi bringaúton már a 20km/h is veszélyesen nagy sebesség, ha a magadfajta balfaszok ugrálnak a kerékpárútnak csúfolt járdán. Milyen száguldozásról pofázol?

kéki béla 2021.12.22. 08:14:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hozod a szokott, hazug formádat, fideSSes.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.22. 09:29:41

@kéki béla:
"hazudozz nyugodtan, "
Mit hazudtam köcsög?
"ettől még nem változik a tény, hogy te még gyalogosan is közveszélyes vagy."
Ez tény? Mitől? Mert a kéki béla házmesterúr azt mondja?

"Ha tudnám, hol tudnam megtalálni, már jelezném a hatóságoknak, hogy ha egyáltalán van jogsid, sürgősen vonják be."
Jaja, Nagyhatalmú Sündisznócska, mert te az vagy, aki rámutat valakire, a rendőr meg már vonja is be a jogsiját, ugye?
Szánalmas korcs vagy.

kéki béla 2021.12.22. 09:55:25

@tiltsál ki te gyökér: könnyebb lenne felsorolni, hogy mikor nem hazudtál, te tripperes szuka fattya.

Alick 2021.12.22. 14:05:17

@Örömhernyó: "Ja és nem kellene száguldani a kerékpárosnak."

25-30 km/ó nem éppen száguldás, a gépjárművezetőknek kevés helyen kell ennyire lelassítaniuk, pedig többszáz kilós vagy soktonnás járművet vezetnek.

Alick 2021.12.22. 14:07:09

@Örömhernyó: "Hogy lenne balesetveszélyes?"

Az elkülönített kerékpárút csak akkor balesetveszélyes, ha nehezen belátható helyen (általában kereszteződés) találkozik a gépjárműforgalommal.

Alick 2021.12.22. 14:30:16

@11110000:
"Ezt a dinamós blablát meg hagyjuk, több mint 40 éve használok dinamós biciklit. Nem csúszik meg."

Ha konzolra és gyárilag szakszerűen van felszerelve, beállítva, dörzscsíkos gumival, akkor nincs gond. A probléma az utólag felszerelteknél van. Ilyenen a műanyag dörzsfej nekem egyszer meg is olvadt, égett gumiszag kíséretében (30 km/ó tempónál).

"A beszántani témához meg annyit, hogy a városi kerékpározást kellene inkább betiltani. Nem városba való. Falura meg sportpályára."

A szűk keresztmetszet a tetűlassú autós araszolás, azt kéne inkább leszabályozni.
Autóval Budáról Pestre 7 km napközben 25-30 perc vagy több, bringával ugyanez 20 perc, robogóval 15. Nekem el van rontva a napom, ha Budapesten autóbe kell ülnöm.

"Bár ez a válasz nem nekem szólt, de hogyne tudnának parkolni, elég széles az út."

Ha bringásoknak lenne fenntartva, akkor nincs gépjárműves behajtás - de ezért szerintem az egész ötlet elvetendő.

"Ha meg a kerékpárosnak másfelé van dolga, akkor szépen leszáll és tolja. Autóval sem lehet mindenhova behajtani, ott kiszáll az autós, és gyalogol. A biciklis is meg tudja tenni. Ha meg nem, hát nem kötelező biciklivel járni."

Persze, végülis a budapesti úthálózat pár százaléka csupán, ahová nem lehet vagy bringával vagy autóval behajtani.
Egyébként az egyirányú utcákban eleve nem kéne megengedni a szemből bringázást, ha pl. a jobb oldalon parkolás van.

"Meg ha nem agyatlanul hajt, hanem számít rá, hogy ott esetleg nem veszik észre, akkor ma is élne."

Az elsőbbség megadása a kisebb probléma, a beláthatóság a nagyobb. Ha a bringaút zöld lámpás, érdemes lenne tiltani a jobbra kanyarodást. Vagy a bringautat megszüntetni, végülis a Stefánia elég széles hogy az úton kerékpársávot lehessen kialakítani. Bármelyik megoldás forgalomtechnikailag növelné a biztonságot.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.22. 16:04:23

@11110000: "Melyik faluban laksz? Mert ott ez igaz lehet."

Írtam, hogy VÁROS.

Szerintem átlagos értelmi képességgel a szövegből kiolvasható, hogy nagyobb városról van szó, ahol a kocsi és a kerékpár mellett van tömegközlekedés. Sőt, most kaptunk nemrég villamosvasutat is...Na!

Itt mindenki kerékpározik. Pontosabban aki nem autóba ül, az vagy gyalogol v biciklizik. Ti ott Pesten senkik vagytok kerékpározás terén.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.22. 16:35:23

"...A háború utáni években is sok bicikli volt, meg utána is...

De akkor hol csúszott el? A kormány(ok) valami nyugati hóbortnak tartják?

Neked mi a véleményed?"

----

Szerintem egyszerű. A rohamosan növekvő gépkocsiállománnyal párhuzamosan emelkedik a kocsi-kerékpár konfliktusok száma is. Telítődnek az utak, amelyhez az is hozzájárul, hogy mostanság reneszánszát éli a kerékpár. Azokon a helyeken is egyre inkább előtérbe kerül, ahol korábban nem v kevésbé volt jellemző. Ennek hátterében jelentős részben a mostanság menő zöldtudatosság, életmódváltás, generációs attitűd áll.

11110000 2021.12.22. 18:31:39

@kéki béla:
Volt a lófaszt. Egyen sem volt régen. A dinamónak volt konzolja, azzal együtt árulták a boltban.

"A ruszki Szputnyikokon, a Csepel Camping bringákon, de emlékeim szerint még apám Budapest (Csepel szintén) bringáján is volt konzol."
Egyiken sem volt. Nekem jelenleg is Csepelem van (Túra), nincs rajta ilyen. Nem mai darab.

Szóval bizony itt te hazudozol, koma.
De ahogy látom, ha rád bizonyítják, akkor még ideges is leszel. A tipikus kerekes cigány vagy.

@Alick:
"25-30 km/ó nem éppen száguldás"
Attól függ, mivel. Másrészt az autókon egyenként is jóval nagyobb felületű fékek vannak, és összesen 4 db, nem 2.

"Ha bringásoknak lenne fenntartva, akkor nincs gépjárműves behajtás"
Már kitaláltak ám olyat, hogy csak az tud behajtani, aki ott lakik. Fizikailag.

"Egyébként az egyirányú utcákban eleve nem kéne megengedni a szemből bringázást" - ide nem vessző kellett volna, hanem pont, és a mondat többi rész fölösleges.

A lámpáknál lehetne azt is, hogy nem egyszerre ereszteni az útra a biciklist meg a jobbra kanyarodót. Létezik már ilyen a világon.

A Stefániának pont a járdája is elég széles, hogy ott legyen a kerékpárút, védettebben.
A kereszteződések lámpázásán kellene elgondolkodni.

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Azaz falu.
Nem Mezőkövesd, mert ott régóta villamos a vasút, de ott is mindenki biciklivel jár, amíg nem volt 3-as megkerülő meg M3, a kamionosok a biciklisek Mekkájának hívták Város vagy 50 éve formailag, de gyakorlatilag falu. A vele csaknem szomszédos Mezőkeresztesről nem is beszélve, > 4000 lakos, és 2009-től város.
Valójában meg város a lófaszt, porfészek.
Lassan oda jutunk, mint Amerikában, ahol az 5 fős település is town, nem village. Jobb helyeken még tanyának is silány, nemhogy város...
Ami engem illet, valóban senki vagyok kerékpározás terén, csak a környéken járok vele, ahol 30-as korlátozás van (azért itt is vannak távolságok, ha nem a helyi kisboltba akarok menni, ami pár száz méter, hanem mondjuk a Sparba, az közel 2 km, csak oda, gyalog már sok, főleg időben, buszra várni meg hülyeség lenne, mert ritkán jár), városba nem megyek biciklivel, mert nem oda való.

"Pontosabban aki nem autóba ül, az vagy gyalogol v biciklizik."
Ez nagyrészt a világ minden táján így van. Pesten is. Legfeljebb két gyaloglás között tömegközlekedik egy kicsit.

A háború utáni években azért volt sok bicikli, mert nem volt más.
Most nincs sok bicikli, ezt csak a biciklis szervezetek hazudják. Nézz szét Pesten a Nagykörúton, ahol barom Karácsony agyatlanul biciklisávot jelölt ki: 5 percenként megy el 1 biciklis. Télen meg negyedóránként.
Ami meg azt illeti, hogy kik bicikliznek: hát, elég kicsi köztük a Nobel-díj-várományosok és díjazottak aránya. Gyakorlatilag 0.
Azt hiszem, ez mindent elmond arról, kik bicikliznek. Magyarországon ez hatványozottan így van.

kéki béla 2021.12.22. 23:10:39

@11110000: felőlem hazudozz nyugodtan.

kéki béla 2021.12.22. 23:21:18

@11110000: nézd csak, hazug szarjankó: ez itt egy kb 40-45 éves Camping. bicikliakcio.hu/images/galeria/2017-04-09-18-45-35.jpg
Itt egy Csepel "verseny", úgy tíz évvel újabb, mint a Camping:
cdn.prohardver.hu/dl/uad/2017-04/3513637/14924254464019_b.jpg

11110000 2021.12.27. 00:57:42

@kéki béla:
Hú, találtál 2-t is? És akkor az az összes? Mert eddig azt hazudtad, faszkalap.

11110000 2021.12.27. 18:17:06

@kéki béla:
Hazudik a kurva édesanyád.
Meg te, folyamatosan mást sem teszel.

Bár az, hogy egy darab szart, azaz téged valaki megtanított írni, még ha szarul is, már eredmény.

kéki béla 2022.01.03. 13:50:19

@11110000: hazudozz nyugodtan, te tripperes ribanc fattya!

11110000 2022.01.16. 23:19:04

@kéki béla:
Ja, hogy anyád tripperes ribanc, te meg azt sem tudod, hogy melyik kuncsaftjától szedett össze, és hogy ki az apád?

Így már érthető, hogy miért lettél ennyire hazudozós segghülye takony.
Lehet, hogy valami kuvasz kúrta az anyádat, és az lett az apád. A kutya gazdája meg adott anyádnak egy tányér maradékot.

kéki béla 2022.01.17. 09:16:54

@11110000: szánalmas a produkciód, csicska.

11110000 2022.01.18. 12:54:44

@kéki béla:
Csicska is vagy?
Jó, mondjuk ezt eddig is tudtuk.
Most ilyen önvallomásos heted van?

kéki béla 2022.01.18. 15:34:06

@11110000: csicska, ha nem tudsz magyarul, az nem az én hibám. Na takarodj! (Jó ez az extension, nem kell a magadfajta senkiházi szarembereket olvasnom, ha nem akarom. :D)

11110000 2022.02.07. 15:34:34

@kéki béla:
Jó, azt már az előbbi is bevallottad, hogy csicska vagy.
Mondjuk már eddig is tudtuk.
Most az az új információ, hogy magyarul sem tudsz? Eddig is látszott az értelmetlen baromságokból, amiket ídehánysz.

Most ilyen önvallomásos éved van?

kéki béla 2022.02.11. 12:27:48

@11110000: vicces vagy csicska. Bár inkább szánalmas.
süti beállítások módosítása