Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Aquincumi Saláta

A pedagógussztrájk margójára

2022. március 16.

Szinte már direkt kerülöm a kibontakozó tanásztrájk kapcsán előugró posztokat a Facebook hírfolyamban, hogy megóvjam magam attól az általános gyűlölettől, ami az egyszerű és kevésbé egyszerű emberekből, melósból, értelmiségiből (és álértelmiségiből) árad ilyenkor.

Pont ma jött velem szemben ugyanott, a közösségi médiában, az egyik német áruházlánc fizetett hirdetése: Pest megyei raktárbázisukra munkatársakat keresnek, műszakban, Székesfehérvárról is biztosított buszjárattal, bruttó 413 ezer forintos kezdő(!)fizetéssel. Vajon a fröcsögő szájú kommentelők hada kikezdi-e a nettó 274 ezres induló bérért munkát végzőket? Vagy kikezdi-e a Budapesten napi nettó 20 ezer forintot zsebbe kapó segédmunkásokat?

Csak mellékesen kérdezem, hogy vajon az egyik építkezésről a másikra szédelgő, a napot a reggeli fél rum – sör kombóval indító melós felelőssége mekkora a több évig egyetemre járó, más hülye gyerekét nevelni próbáló tanárral összehasonlítva? Hozzátéve, hogy a nevelés az otthon kezdődik.

Ma midenki megemlékezett a sztrájkról a maga módján (és színvonalán): egyik kedvenc blogom, a Modorosblog is szentelt egy posztot a témának a sajátos stílusában – és bár értem a blog által képviselt stílust, a poénjaikat, sőt, én is elfojtva röhögök a bejegyzéseiken, ma nem így történt. Inkább ne írt volna semmit, minthogy a valamelyik budapesti SSC sokadik emeletéről, az üvegtáblák mögül kitekintő, jól szituált középosztálybeli irodista fellengzősségével és fanyalgásával tegye.

Vagy itt vannak a vasutasok! Vajon a folyton belengetett mozdonyvezető- és egyéb vasúti dolgozók sztrájkja is ennyire kiveri-e a biztosítékot a kádári nyomorúságban felnőtt generáció leszármazottai, a dühüket másokon kitöltő nyomorult, megkeseredett kommentelők körében? Mondjuk a vasutat kevesebben ismerik belülről - vonattal nem jár mindenki - de iskolát már elég sokan láttak, így a pedagógus jobban támadható a társadalom számára.

Ne értsen félre senki: én nem a vasutastól, segédmunkástól, feketén dolgozó burkolótól, élelmiszerlánc raktári dolgozójától sajnálom. Egyszerűen azt szeretném, ha a tanárok is emberi béreket kapnának (az ápolókkal, tűzoltókkal együtt).

És végezetül megint felteszem a kérdést, amit máskor is szoktam: az 1990 óta regnáló kormányok közül vajon melyiknek volt fontos a pedagógusok (ápolók, tűzoltók, stb.) bérének rendezése, európai szintre emelése? A kérdés költői.

A bejegyzés trackback címe:

https://aquincumisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr4717782074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2022.03.17. 07:34:32

1. kapjanak a tanarak rendes bért. Sose értettem, miért nem kaptak rendes bért, ez valami haladó, kommunista hagyomány, mert '45 előtt rendes bért kaptak.
2. Cserébe, szép fokozatosan basszák ki az alkalmatlan hülyéket. Van belőlük rendesen, csak amit a gyerekem iskolájából hallok. Teljesitsenek a jó fizetésért cserébe. Ne higgye már el mindegyik magáról, h micsoda zseni a szakmájában, és neki minden JÁR.
3. Menjenek tanitani.
(4. Azt se értettem sose, minek panaszkodik most bármelyik tanár is a fizetésére - mert azt már a jelentkezési papir beadásakor lehetett tudni, h szarul fizető munka. Na, ha akkor nem lenne jelentkező, sokkal hamarabb lenne fizetésemelés....).

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.17. 22:49:13

@csorsza: Kezdjük azzal, hogy az alkalmatlan hülye te vagy. Ld. "tanarak", ", h" , "tanitani" , "papir"

A tanárok jelentős része kurva régen jelentkezett tanárnak. És akkor esetleg még nem volt olyan rossz a fizetés. Vagy mondjuk Medgyessy kormányzásakor.

sírjatok 2022.03.18. 04:04:56

@rabelais: "És akkor esetleg még nem volt olyan rossz a fizetés"

aham, kaviárt ettek pezsgővel mindig, csak a keci óbán miatt romlott el a fizujuk. mágikus.

Nzoltan 2022.03.18. 05:07:19

A jó fizetés olyan szakmákban van, ahol számonkérhető felelősség is van. Vagy érdemi munka.

Gábor Révész 2022.03.18. 06:16:11

@Nzoltan: Miután ilyen frakón megmondtad a tutit, bizonyára komoly ismeretid vannak egy pedagógus munkájáról.

G.Tibor 2022.03.18. 06:51:54

Mindenki csak abba gondoljon bele, hogy mennyit keres egy baby sitter óránként, aki egyetlen gyerekre felügyel, és mennyit egy tanár, aki harmincra. És ez csak szimpla felügyelet, hogy a hülyegyerek ne másszon a függönyre, ne nyelje le a radírt, stb.
Igen, most engedetlenkednek, választások előtt. "Hú, de ge#@$%ik!" Ennek egyszerű oka van. Választások előtt teljesen bevett dolog minden oldalon, hogy megy az osztogatás. Idén még a művelődési ház recepciósa is béremelést kapott, jutott itt mindenkinek, csak a pedagógusnak nem. Hát ezért van pont most a sztrájk. Össze lehet hasonlítani, mi történne akkor, ha bezárna az összes művház, és mi lenne akkor, ha az összes iskola.

midnight coder 2022.03.18. 07:21:02

@Nzoltan: Ha a gyereked nem jön haza élve az iskolából mert lelökte a lépcsõn Agresszív Janika az elég számonkérhetõ felelõsség? 20 elkényeztetett makimajmot rávenni arra, hogy ne öljék meg egymást, hanem tanuljanak, szerinted nem érdemi munka? Próbáld ki egyszer!

midnight coder 2022.03.18. 07:31:54

@csorsza:

1. Ezért (is) megy a sztrájk.
2. Elég nehéz úgy kibaszni az alkalamtlan hülyéket, hogy aki nem hülye az 1-2 évvel a pályakezdés után elmegy más területre. A legtöbb pedagógus vagy szülés vagy nyugdíj elõtt áll.
3. Azt csinálják. Amúgy elég vicces a sztrájktörvényük, ilyen "sztrájk" a világon nincs még egy. Kb. annyi változik, hogy ez idõre nem kapnak fizetést. Nem vagyok az a baloldali fazon, de ilyen sztrájktörvény utoljára Hitler idején lehetett.
4. Egyrészt Kádárék idején ez még _annyira_ nem volt szarul fizetõ, másrészt a diákok/szülõk kevésbé voltak "öntudatosak".

images.squarespace-cdn.com/content/v1/5510c488e4b0dda7129993e8/1484152094822-YXRVKBTQSXY8VXRWCNXM/image-asset.jpeg

Persze ennek a nagy öntudatnak a vége csak az lesz, hogy a hülye Pistike hülye marad, és a felnõve örül ha megtörölheti az ide látogató kínai turista cipõjét, mert a globalizálódó munkaerõpiacon kb. az afrikai kecskepásztorral lesz egy kategóriában.

csorsza 2022.03.18. 07:43:00

@midnight coder: Nehéz ügy ez, mert sokban igazad van, és összetett a probléma, de akkor se szimpatikus a sztrájkjuk. A tanári éthoszhoz nem illik a sztrájk. Ami tudom, hogy kb. hülyeség, de mégis ez jut az eszembe. Na, mindegy.

Meg nem is jutnak most semmire vele, szerintem. Rossz az időzités. Választás előtt egy hónappal senki nem fog engedni egy ilyen zsarolásnak, sőt. Meg itt eza háború is... Úgy van vele a hatalom, ha eddig kibirták, majd még birják kicsit.

csorsza 2022.03.18. 07:45:22

@rabelais: Köszi a kulturált választ. Az "i" betűt kénytelen vagyok a billentyűzetre fogni, mióta cserélni kellett, csak egy bonyolult kombinációval jön elő az "í". Kommentben macera.
Megragadtad a lényeget, te faszkalap. Üdv.

Aquincumi Saláta 2022.03.18. 07:54:39

@Nzoltan: Mit nevezel érdemi munkának és egy tanár munkája szerinted miért nem az?

G R Reventlov 2022.03.18. 07:57:37

Egy kérdés: ebben mi volt az, amit "mások nem mernek, akarnak vagy tudnak leírni"? A fejléc szerint itt ilyen dolgok vannak, a szöveg viszont nyomokban sem tartalmaz újdonságot.

Akiben a panaszkodás vágyán kívül egyéb célok is vannak, nem árt, ha nem csak az aktuális jelenségekre reagál, hanem megérti(!), miért alakult ki ez a helyzet az elmúlt évtizedekben(!), többé-kevésbé látványosan az egész világon(!) Mert kizárólag a tünetekre fókuszálva csak a nátha gyógyítható, ami magától is elmúlna, csak jólesik a sertepertélés. Ez viszont egy komoly probléma. Tessék Neil Postman munkásságával megismerkedni. Ő az egész életét az emberi gondolkodás és a tudás viszonyának kutatásával töltötte, MINDENT elmondott, ami miatt ma sápítozni szokás. Utána, ígérem, lesz muníció olyasmit írni, amit mások nem hajlandóak felfogni...

A kérés költői. Ugyanis milyen ép értelmű ember ölne nagyon-nagyon sok időt és erőfeszítést abba, hogy végül meglássa a felszíni hőbörgés alatt a valódi katasztrófát? Ahelyett hogy a kapitánnyal meg az egyenruhásokkal üvöltözne a kényelmetlenségek miatt, lemászik a hajó aljába csak azért, hogy megállapítsa: ez bizony süllyed, és rövid időn belül jó eséllyel nem lesz kapitány meg utasok meg minden, csak fuldoklók.

Na ez az, amit "mások nem mernek, akarnak vagy tudnak leírni". Helyesbítek: merték, akarták és tudták leírni. OLVASNI nem akarja senki, inkább fecseg. Persze nincs új a nap alatt. Lásd Karinthy: Ki kérdezett? mek.niif.hu/07300/07367/html/01.htm

Aquincumi Saláta 2022.03.18. 07:59:22

@csorsza: a 4. pontra talán a hivatástudtatot tudom felhozni, mert a tanítás szerintem hivatás, mintsem sima szakma. Van, akit tényleg vonz ez a pálya is. Tűzoltónak is elmennek emberek, pedig ott meg is halhatnak és még szarul is fizet.

midnight coder 2022.03.18. 09:01:37

@csorsza: Azért ez a dolog nem tegnap óta érik. De valóban nem a legszerencsésebb idõzítés. Amúgy meg, mi más eszközük lenne, azon túl persze, hogy otthagyják a pályát. Ez utóbbi is megy persze ezerrel, amit egy darabig kompenzálni lehet nagyobb létszámú osztályokkal, de pár év múlva nagy bajok lesznek. És akkor nem biztos hogy boldog lesz majd a polgár, amikor a munkanélküli hivatalból átirányított halmozottan hátrányos helyzetû fog felügyelni a gyerekre tanítás helyett.

midnight coder 2022.03.18. 09:04:21

@Aquincumi Saláta: Na ja, egy darabig ezzel vissza is lehet élni, ahogy Pl. az ápolónõk esetében is. Csak utánpótlás nem lesz, mert a mai fiatalban már nem buzog annyira a hivatástudat mint a 40 évvel korábbi elõdeiben.

csorsza 2022.03.18. 09:31:05

@Aquincumi Saláta: világos, azért mondtam, h van éthosza a szakmának. A programozó matematikus szakmának pl. nincs :)

csorsza 2022.03.18. 09:32:31

@midnight coder: Pont ez az, h nem tegnap óta érik. 20 éve érik. Sose volt igazán fontos senkinek, talán még mostanában kapták a legtöbbet (jó, tudom, az is kevés, és nem is úgy van....).

midnight coder 2022.03.18. 10:11:25

@csorsza: Nem, a tanárok sokat buktak Orbánék tevékenységén. Régen a mimimálbérhez volt kötve a bérük, de Orbán ezt megváltoztatta.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 10:46:37

@Nzoltan: Nálad érdemibb a munkájuk, te kis idióta!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 10:49:19

@sírjatok: Medgyessy 50%-os fizetésemelést adott, és igen, a geci Orbán verte szét az oktatást.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 10:50:41

@csorsza: Az időzítés a legjobb. Kicsit hamarabb is lehetett volna. Választás után csak az olyan idióta sztrájkol, mint te.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 10:51:25

@csorsza: A faszkalap továbbra is te vagy. Nem si tudtál semmire válaszolni. Egy elmebeteg idióta vagy.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 10:53:51

@csorsza: A tanárok sztrájkjának időzítése a legjobb. Kicsit hamarabb is lehetett volna. Választás után csak az olyan idióta sztrájkol, mint te. Orbán leszarja a tanárokat, meg mindenkit. Orbán egy pszichopata geci, aki csak abból ért, ha beverik a pofáját. A pofáját beverni csak választások előtt lehet igazán jól. Orbán maga kényszerítette ki, hogy a lehető legkíméletlenebbek legyenek vele. Igazából ennél sokkal nagyobb pofánbaszást érdemelne a kis pszichopata selejt.

apika2 2022.03.18. 10:55:36

@rabelais:

Megyó idején jó volt?

Ezen jót nevettem. :) Ja, az egyszeri béremelésre gondolsz. Pillanatnyi tapasz volt, utána szívtunk rendesen.

sírjatok 2022.03.18. 12:11:43

@rabelais: vigyázat, megjött matyika szétverni a blogot :)

Gevlekte Salamander 2022.03.18. 12:30:30

Tényleg nem bántásképpen, de az ügyészek és a bírók is kaptak mostanában egy 50-70%-os (!!!) béremelést (szép csendben, BTW) az amúgy sem szerény fizetésükre. Ezek a majmok meg 3x 10%-os emeléssel parasztvakítják a pedagogoszokat. Majd a nyertes választások után... Több évre elhúzva. Az szart sem fog érni ebben a gazdasági helyzetben. Mint Hoffmann Rózsa idején, ott is évekig emelték pár százalékkal, addigra elinflálódott a zsé. Amúgy nem értem miért bántják (még itt is) a tanárokat, amikor már szinte mindenki többet keres náluk. És valóban a munkájuk már nem a tanításról szól, hanem a sok fekáliáról, amit a diktatórikus tankerületek öntenek rájuk. A kormány pedagógusellenessége leplezetlen. Aki itt a tanárok ellen van, az a Zorbán embere vagy erkölcsileg annyit ér mint egy teszkópolcon száradó egérkaki.

az arc aki meghúzott egy marslakót 2022.03.18. 13:14:57

egy szomorú mellékvágány a témához: egy raktárban dolgozom, és az elmúlt két évben három olyan diákmunkást vettünk fel főállásba, akik előtte lenyomtak nálunk fél évet diákként, majd a diploma megszerzése után/helyett inkább eljöttek hozzánk főállásban dolgozni, mert egy nullkilométeres raktárosként másfélszer annyit keresnek, mint tanárként tették volna...

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 13:22:37

@apika2: most meg ugye állandóan szívtok, mégis a szívásra szavaztok. mert mongolFidióta elmebetegek vagytok.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 13:27:40

@apika2:
Medgyessy idején a tanároknak jobb volt. Ugye ez volt a kérdés.
Orbán 12 évében a tanároknak rosszabb, és egyre szarabb lett, mert Orbán szisztematikusan verte szét az oktatást. Orbán alatt állandóan szívtok, mégis a szívásra szavaztok. mert mongolFidióta elmebetegek vagytok. Mint minden Fideszes szavazó, te is az elmebeteg genetikai selejthez tartozol.

para_noir 2022.03.18. 13:46:08

@Göndörszőrű passzivista: nagyon egyetértek veled. Annyit tennék hozzá, hogy a sokat emlegetett "sok a rossz tanár" mantra persze igaz, viszont nagyon erősen összefügg azzal, hogy gyenge az általános megbecsültség és pocsék a fizetés, ez ugyanis kétféle embert tart a pályán, a nagyon elhivatottat és az olyan gyenge képességűt, akinek még ez is megfelel, mert ezen kívül másra alkalmatlan és/vagy lusta lenne. A bérrendezés automatikusan javítaná az állomány minőségét azzal, hogy visszatérne sok kényszer-pályaelhagyó, és ezt lehetne erősíteni jól kitalált minőségbiztosítási, értékelési rendszerrel.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 14:03:09

@Göndörszőrű passzivista: "Lépjünk már túl ezen a "fizetésemelést a tanároknak" mantrán. Igen, kell fizetésemelés,"

akkor ne lépjünk túl! bazdmeg, hogy a faszomban lehetsz olan hülye, hogy leírod, hogy lépjünk túl valamit, aztán még ugyanabban a sorban leírod, hogy kell, amiből következik, hogy már mi a faszomnak lépnénk túl?!

mi a faszomnak vagy te olyan hülye, hogy túl akarsz lépni valamin, ami kell?!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 14:05:20

@Göndörszőrű passzivista: "A tanárok erkölcsi megbecsülését kell elsősorban helyreállítani"

hogy a faszomban akarsz te erkölcsi megbecsülést a tanároknak, ha szarért, húgyért dolgoznak? miféle megbecsülés ez,te elmebeteg fasz?!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 14:07:34

@Göndörszőrű passzivista: hát bazdmeg para_noir pont arra világított rá, hogy még az egyéb problémák is erősen összefüggenek a fizetéssel, és, hogy nem oldhatók meg fizetésemelés nélkül.

azaz a fizetésemelés az a legfontosabb dolog, amin változtatni kell, és a leggyorsabban, legegyszerűbben megtehető lépés.

szóval lépjen túl rajta a jó édes kurva anyád!

midnight coder 2022.03.18. 14:27:37

@Göndörszőrű passzivista: A megbecsültség valahol a fizuemeléssel kellene hogy kezdõdjön. Mert elég nehéz egy gyereknek úgy elmagyarázni a tanulás fontosságát, ha a közben a tanár kevesebbet keres mint a segédmunkás apuka. És a szülõ - pedagógus viszonynak sem annyira tesz jót, ha a szülõ tudja hogy a másik fél egy csóró lúzer.

ulpius66 2022.03.18. 14:29:20

Húúúú azok a kibaszott agyonterhelt tanárok.....

"Az EU-ban az egy tanárra jutó átlagos tanulószám az általános iskolákban 13,5. Magyarországon ehhez képest csupán 10, ami a negyedik legkevesebb az EU-ban.
Romániában, ahol a legleterheltebbek a tanárok, 1 pedagógusra átlagosan 19,4 diák jutott."

Aztán ott van a két és fél hónapos nyári szünet, amikor diák sincs az iskolákban....
Meg az őszi, téli, tavaszi szünet....

Jujjjjj, azok az agyonterhelt tanárok!!!!! Heti 23 negyvenöt perces óra.....hogyan bírják ezt ki....

AKINEK PEDIG KEVÉS A PÉNZ, AZ MENJEN EL DOLGOZNI VALAHOVÁ, NE AZ ISKOLÁBA LÓGASSA A LÁBÁT, AHONNAN CSAK HÜLYEGYEREKEK KERÜLNEK KI A KEZE ALÓL!!!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 14:33:06

@ulpius66: nem fogod fel, te hülyegyerek, hogy a tanárok pont mennek el valahová. és omlik össze az oktatás. csak a tanárok nem olyan köcsög faszok, mint Orbán, ők szólnak előtte, hogy le fognak lépni.

na most jó lesz a mongolFidiótáknak attól, hogy a tanárok lelépnek, és egyre szarabb az oktatás, hovatovább már el fog lehetetlenedni? nem jó. igaz, te ezt nem fogod fel, mert te nem tudod felfogni, milyen a rossz oktatás, mert totál elmebeteg vagy.

de igazából ez nektek nem jó, mégis erre szavaztok, mert elmebeteg idióták vagytok.

ulpius66 2022.03.18. 14:33:48

Manapság nem gond a pályamódosítás!

Millió és egy pályaelhagyó diplomás van......mán olyan akinek "nem büdös" a munka!!!!

Kedves hőzöngő tanárok!

Nem hőzöngeni meg szrtájkolni kell, ha kevés a pénz, hanem elmenni olyan helyre ahol többet fizetnek!!!

SAJNA, AZ A ROSSZ HÍREM, HOGY ILYEN HELYEKEN DOLGOZNI IS KELL, NEM CSAK POFÁZNI!!!!!!!

midnight coder 2022.03.18. 14:34:28

@Göndörszőrű passzivista: "ki kell venni a normál általános iskolai rendszerből a magatartás-zavaros, SNI-s, tanórákat szétverő, tanítást ellehetetlenítő gyerekeket"

Elvben van rá lehetõség, de ehhez tökös iskolai pszichomókus + együttmûködõ szülõ kell(ene). És mivel ez általában nincs meg, valóban az a helyzet, hogy gyakran a fél tanítási nap azzal megy el, hogy a tanítás helyett a pedagógus azzal van elfoglalva, hogy megakadályozza, hogy a tomboló Pistike ne ölje meg se magát se másokat. Aztán csodálkoznak, hogy szarok a PISA eredmények. Naná, amikor az idõ arra megy el, hogy megfékezzék Terminátor Jocókát.

ulpius66 2022.03.18. 14:37:59

@rabelais:

Berendel Matyika!

Magyarországon NINCS TANÁRHIÁNY!

FELE ANNYI TANÁR IS ELÉG LENNE, ÉS AKKOR A MEGMARADÓK KAPHATNÁNAK DUPLA BÉRT!!!!

Persze azt is mindenki jól tuggya, hogy a tanárok jelen esetben "hasznos idióták" akiket az ellenzék a saját kampányában használ fel!

midnight coder 2022.03.18. 14:38:56

@ulpius66: Na most a helyzet az, hogy ez is van. Ma kb. a pedagógusok nagy része az az 50 év feletti korosztály, aki egyrészt mára eléggé el van fáradva, másrészt pár év múlva nyugdíjba megy. A fiatal pedig elvégzi az iskolát, és letanítja azt a pár évet ami a szakvizsgájához kell, utána pedig a diplomával a kezében megy más pályára, vagy külföldre. Pár év, és a gyerekedet / unokádat a munkanélküli segélyrõl oda irányított hátrányos helyzetû fogja tanítani. Hogy mire, azt inkább ne részletezzük.

ulpius66 2022.03.18. 14:39:00

Kik is vezetik az "ellenzéki" tanárszakszervezeteket????

Na, kik?

Mind véresszájú komcsi!!!!!

midnight coder 2022.03.18. 14:41:12

@ulpius66: Ja, nyilván a mai kis fegyelmezetlen makimajmokat remekül lehetne tanítani 40 fõs osztályokban.

ulpius66 2022.03.18. 14:41:37

@midnight coder: "Ma kb. a pedagógusok nagy része az az 50 év feletti korosztály, aki egyrészt mára eléggé el van fáradva, másrészt pár év múlva nyugdíjba megy."

Ugye akkor nekik nem segédmunkás órabér a fizetésük???????

Ők mit szrtájkolnak a kevés pénzért????
(ők mind 5-600 ezer bruttóért dolgoznak...)

ulpius66 2022.03.18. 14:44:12

@midnight coder:

Figyusz!

Ne velem vitatkozz!

Hívd fel az EUROSTAT-ot, hogy mekkora barmok, nem tudják megszámolni a tanárra jutó diákokat!

LEÍROM MÉG EGYSZER: "MAGYARORSZÁGON EGY TANÁRRA TÍZ DIÁK JUT!"
(diákok száma osztva a tanárok számával....)

MIT NEM BÍRSZ EZEN FELFOGNI?????

midnight coder 2022.03.18. 14:44:17

@ulpius66: Bújj ki kicsit Orbán seggébõl. Az egészségügy, az oktatás, és a szociális ágazat kis hazánkban _tényleg_ katasztrófa. Az oktatás elhanyagolása amúgy azért is hülye startégia, mert a hülye gyerek felnõ és balliberális szavazó lesz.

ulpius66 2022.03.18. 14:47:18

@midnight coder:

Én ezelőtt 47 évvel 36 fős gimnáziumi osztályban érettségiztem, és 2-3 emberke kivételével mindenki diplomás lett, pluszban a családjuk, gyermekeik is mind sikeresek.... mint megtudtam az érettségi találkozón......

midnight coder 2022.03.18. 14:47:22

@ulpius66: Na ja. Csak nálunk van napközi is, a diák reggeltõl estig az iskolában van. Ami kapásból azt jelenti, hogy 20 gyerekre jut egy tanár délelõttre, egy meg délutánra.

pista18727 2022.03.18. 14:48:10

@ulpius66:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/04/europa_bombazasa?full_commentlist=1#c41256420

"MAJD AZ OROSZOK MEGDÖNTIK PUTYINT VAGY KIVONUL UKRAJNÁBÓL? "

több lehetőség is van:

1) valamelyik oligarchája megöleti Putyint, mert már nem tudja elviselni, mennyit szopik miatta
2) a béketárgyaláson megegyeznek, és bizony kivonulnak Ukrajnából
3) az orosz gazdaság annyira összeomlik, hogy nem tudják ellátni a hadsereget, Putyin katonái ott fognak éhen dögleni Ukrajnában

midnight coder 2022.03.18. 14:48:42

@ulpius66: Ja. 47 évvel ezelõtt...

images.squarespace-cdn.com/content/v1/5510c488e4b0dda7129993e8/1484152094822-YXRVKBTQSXY8VXRWCNXM/image-asset.jpeg

ulpius66 2022.03.18. 14:50:32

@midnight coder:

Mit panaszkodsz az egészségügyre?????

Most emelte Orbán az orvosok bérét bruttó kétmillió forintra!

EZZEL AZ EGÉSZSÉGÜGY RENDBE IS LETT TÉVE!!!!!

HA ORBÁN FELEMELI BRUTTÓ KÉTMILLIÓ FORINTRA A TANÁROK BÉRÉT, AKKOR AZ OKTATÁS IS RENDBEN LESZ???????????????
(avagy a fizetésemelés szart sem ér.......)

white999 2022.03.18. 14:51:45

@csorsza: Úgy sztrájkolnak, hogy a fim összes órája meg van tartva a gimiben. Sztrájkol, nem kap fizetést de bent van az órán. Tényleg gusztustalanok ezek a tanárok.

Amúgy szerintem pont ezért nem fognak semmit elérni. 1 hét polgári engedetlenség és megvolna minden amit kértek, ha nem akkor megint egy hét.

ulpius66 2022.03.18. 14:52:21

@midnight coder:

Ezt nem tudja az EUROSTAT????????

MÁS ORSZÁGOKBAN EZ HOGY VAN?

ulpius66 2022.03.18. 14:54:44

@white999:

Figyusz!

A szrtájk nem azt jelenti, hogy a szrtájkoló tanár nem veszi fel a munkát, nem hagyhatja el az iskolát, a tanáriban kell ülnie, és nem kap fizetést?

white999 2022.03.18. 14:54:47

@midnight coder: " Ez utóbbi is megy persze ezerrel, amit egy darabig kompenzálni lehet nagyobb létszámú osztályokkal, de pár év múlva nagy bajok lesznek."

Már baj van. Fiam egy jó nevű gimibe jár ahol nem hülye gyerekek nevelésével foglalatoskodni. Ősz óta keresnek 1 matek és 1 fizika tanárt a nyugdíjba menők helyett.

white999 2022.03.18. 14:55:45

@ulpius66: Sztrájk szerinted mit jelent alapesetben az hogy dolgozol vagy azt hogy nem?

ulpius66 2022.03.18. 14:56:11

@white999:

Jut eszembe!

A három milliárdot ellopó Iványi Gábor iskoláiban szrtájkolnak, vagy ott rendes fizut kapnak a tanárok????????

ulpius66 2022.03.18. 14:57:39

@white999: Szerintem szrtájkolni úgy lehet, hogy benn vagy a munkahelyeden, de nem veszed fel a munkát, és nem kapsz fizetést!

ulpius66 2022.03.18. 15:00:58

Valamelyik okostojás tanár másolja mán ide a tanár bértáblát!!!!

Akkor egyből rájönne a jónép, hogy mekkora kamu ez a "keveset keresnek a tanárok" szöveg......főleg, ha a heti 23 negyvenöt perces órát átváltjuk órabérbe......

MEG TELJES FIZETÉS A SZÜNETEKRE!!!!!
(pluszban annyi maszek órát tart a tanár, amennyit nem szégyell.....)

ulpius66 2022.03.18. 15:02:12

Sajna letelt a munkaidőm..... 15.00 óra van!

Összefoglalva: a "tanárszrtájk nem egyéb, mint egy aljas ballibsi politikai akció!

Csóközön.....

Aquincumi Saláta 2022.03.18. 15:07:53

@ulpius66: 5-600 ezer bruttóért? El vagy tévedve, de nagyon.

pista18727 2022.03.18. 15:15:49

@ulpius66:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/02/vesztes_haboru?full_commentlist=1#c41251810

"PUTYIN MEGTETTE A MEGELŐZŐ CSAPÁST UKRAJNÁRA!!!!! "

mert ugye Ukrajna 2014-ben elfoglalta a Krímet és a Donbast, és már kezdett veszélyessé válni, ugye?

Ja nem, hanem már megint letagadtad a jó édes kurva anyádat is, te Putyin-fasszopó, mongolFidióta selejt! Te mindenféle szégyenérzet nélkül bemondod a valóság totális ellenkezőjét.

Putyin nem megelőző csapást mért, hanem Putyin van itt Hitler szerepében, és Anschlussokat csinált, csak az ukránok utálják, mint a szart, és nem sikerült.

a Putyin-fasszopó, mongolFidióta, nácik a magyar társadalom legalja, a genetikai selejt.

midnight coder 2022.03.18. 15:15:50

@ulpius66: Nem lett rendbetéve, de egy lépést már tettek azért, hogy a vakbeledet ne az ukán kazánkovácsból lett természetgyógyász vegye ki konyhakéssel.

white999 2022.03.18. 15:16:06

Ahogy én látom a már 30 éve sem a legélesebb kések a fiókban mentek tanárnak de ettől még köztük is ahogy az élet minden területén van jó jobb és rossz tanár is. Tehát eleve egy gyengébb felhozatalból kellene minőségi oktatást csinálni. Amit az Orbán kormány még tetézte pár szarvas hibával. Végtelenül centralizált rendszer oktatásban de még a villanykörte vásárlásában is. A rossz minőségű könyvekről nem is beszélve. Amire még rárakódik a röhejesen alacsony bér és az egészet még agyonvágták egy szükségtelen adminisztrációs rendszerrel csak a mihez tartást végett. Ebből kijön egy végtelenül frusztrált, fáradt életunt tanári kar. A fiatalok tipliznek az öregek meg már nem mennek el más állásba csak a centit vágják a nyugdíjig. Valaki írta a teljesítmény kényszert. Én még nem láttam, olyan magasugrót akik csak egy feldobott 10 milliárd dollárért lényegesen magasabbat ugrik mint amennyi a képessége. Első lépésként vonzóvá kellene tenni normális fizetéssel, hogy a jobb képességűek is menjenek tanárnak. Már ez óriási előrelépés lenne. Ha levennék a felesleges adminisztrációs terheket és szabadon általuk választott tankönyvből taníthatnának ami normális, akár már még jó is lenne. A gyerekek óraszámát minimum 20%-al levenni és a felesleges dolgokat elhagyni. A kevesebb több és alaposabb tudás lenne. Ha már elég sok és jó tanár van akkor pedig lehetne rostálni a gyengébbeket de addig a a gyenge tanár is ott van a pályán , mert legalább nem a takarítónő van bent, mert már vidéken ez van és hamarosan a városban is ez lesz.

midnight coder 2022.03.18. 15:18:16

@ulpius66: És közben vigyázol a gyerekekre és ha már ott vagy tanítasz is egy kicsit. Persze fizu nélkül. Tényleg hatékony módja a sztráknak. Hogy ez a mozdonyvezetõknek nem jutott az eszébe! Tulajdonképpen lehetne úgy is sztrájkolni, hogy megy az összes vonat, csak nem vesszük fel a fizut tiltakozásképpen.

white999 2022.03.18. 15:18:24

@ulpius66: Te kretén, megtartja az órát csak nem kap pénzt, mert sztrájkol. Ezen mit nem lehet érteni. Nem a tanáriban ül, mert akkor nem lenne tanár órán bent senki, azt meg biztosítani kell.

white999 2022.03.18. 15:20:18

@ulpius66: Valamelyik okostojás tanár másolja mán ide a tanár bértáblát!!!!

Akkor egyből rájönne a jónép, hogy mekkora kamu ez a "keveset keresnek a tanárok" szöveg......főleg, ha a heti 23 negyvenöt perces órát átváltjuk órabérbe......

MEG TELJES FIZETÉS A SZÜNETEKRE!!!!!
(pluszban annyi maszek órát tart a tanár, amennyit nem szégyell.....)

Gratulálunk a pártvezetés és a tartótiszt nevében is. Sikerült az összes létező téves sztereotípitát leírni ami egy kreténnek csak eszébe juthat. Gondolom tanárt még nem láttál élőben csak olvastál ilyenekről.

Aquincumi Saláta 2022.03.18. 15:21:45

@ulpius66: Nos, hülyegyerekek a legtöbb esetben azért kerülnek ki a kezeik közül, mert te is hülyén küldöd be oda. Arra neveled, hogy bármit megtehet, a tanár egy csóró szar, stb. Most, amiket itt leírsz, azt adod át a gyerekednek. Ezt a stílust, ezt a gondolkodást.

Régen a tanároknak tekintélyük volt, de ezt az emberek is így gondolták. Persze akkor is voltak ilyen véresszájú barmok. De hozzáteszem, régen úgy ment, hogyha a gyerekre panasz volt az iskolában, akkor nem a tanár volt a hibás és elbeszélgettek a gyerekkel otthon is. Ma már nem beszélgetnek el a gyerekkel otthon. Sőt, rosszabb esetben nem is beszélgetnek vele. Nemcsak suliról, semmiről.

Látszik nem tudod, hogy egyébként mit csinál egy pedagógus, amikor nem tanít.
Kezdjük ott, hogy neki csak az iskolai szünet van, máskor nem igazán mehet szabira, mint te. Ha mehet is nyáron, nyaralni úgysem tud a nettó 160-200 ezerből. A budapesti segédmunkás tudna a napi 20 ezeről, de az meg nem megy, mert nincs rá igénye.
De tök mindegy, ha nem foglalkoztál gyerekekkel, vagy oktatással, akkor úgysem érted.

midnight coder 2022.03.18. 15:21:51

@white999: "A gyerekek óraszámát minimum 20%-al levenni és a felesleges dolgokat elhagyni."

Nem kellene még hülyébb gyerekeket képezni. Ezeknek a gyerekeknek felnõve azokkal a kínai gyerekkkel kell versenyezni a globális munkaerõpiacon akiknek a képzésénél nem az a legfontosabb szempont hogy álmukból felébresztve is tudják hogy milyen jogaik vannak, hanem az, hogy minél hatékonyabb munkavállalók legyenek.

white999 2022.03.18. 15:23:55

@ulpius66: Jut eszembe!

Ne nagyképűsködj, olyan neked nincs.

A három milliárdot ellopó Iványi Gábor iskoláiban szrtájkolnak, vagy ott rendes fizut kapnak a tanárok????????

Látod ennyi eszed van, még azt sem tudom, hogy mi a tartozik és követel egyenlege.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 15:24:23

@ulpius66: "ők mind 5-600 ezer bruttóért dolgoznak...) "

itt egy bértábla, 2022-es

officina.hu/belfoeld/239-pedagogus-bertabla

a legmagasabb összeg 416150.

szopás szerint hazudsz, mongolFidióta, elmebete, pszichopata vagy, genetikai selejt, akár az összes Fideszes.

pista18727 2022.03.18. 15:27:08

@ulpius66:

szeka.blog.hu/2021/09/11/minel_nagyobb_a_nyomas_orban_viktoron_annal_inkabb_durvul_a_fidesz_kommunikacioja?full_commentlist=1#c40900912:

nyuszika, hiába erőlködtök, az a baj, hogy

1) Cseh Katalin vállalkozói és politikai pályája között kb. egy év csak az átfedés. a Momentum 2017 januárja előtt egy ismeretlen mozgalom volt. Cseh 2018 januárjáig volt annak a cégnek a vezetője, amelyről szó van. ebben az egy évben nem tudom, hogy van-e egyáltalán pályázat a listában, amit megnyertek

2) a pályázati pénzek 2013-2018 között voltak. ekkor Orbán qrmányzott. Egy politikailag tehát falsúlytalan közember cége pályázatokat nyer. Te azt mondod, hogy lop. De.

3) Orbánnal együtt loptak? Akkor ez Orbán bukása

4) Orbánék ellenében loptak? Akkor Orbánék nagyon dilettánsok. Mert észre se vették. De tudjuk, hogy Orbánékról nem feltételezhetjük azt, hogy normálisan, demokratikusan adtak pénzt ellenzéki cégeknek, és, hogy Orbánék csak olyan bugyuták, hogy észre se vették, hogy lopnak. A megoldás az, hogy a pénz nagy részét a cég akkor kapta, amikor Cseh nem volt politikus. Amikor politikus volt, akkor esetleg 1-2 pályázatot benéztek, azután nem kapott több pályázati pénzt a cég.

Csalni a cég és Cheh Katalin nem csalt, illogikus, nem illeszthető bele a történetbe, a felállásba.

Ja, még valamit, ha ez a cég ennyit csal 2013 óta, akkor miért most vették elő Orbánék?

Mert kampány van, és valamit nyomni kell az olyan mongolFidióta selejteknek, mint ti, mert szarul áll Orbán, és fél, hogy bukik, és börtönbe kerül.

Ti meg beszopjátok a legnagyobb hülyeséget, mert ti vagytok a magyar népesség selejtje. Az ország legalja. A pöcegödör. A korcs genetikai hulladék.

white999 2022.03.18. 15:29:29

@midnight coder: Nekem lényegesen kevesebb órám volt annak idején. Nem normális hogy a fiam 4 re ér haza és akkor ebédel. 8. órában szerinted milyen dolgozatot lehet írni vagy egyáltalán tanítani? És még akkor kellene tanulni a következő napra. Ismétlés nincs, ha beteg vagy akkor elvesztél egy olyan tananyagnál ami egymásra épül. Eszetlenség az egész, csak a papírnak kell megfelelni de valós tudást nem ad az iskola.

midnight coder 2022.03.18. 15:32:52

@ulpius66: "keveset keresnek a tanárok" szöveg......főleg, ha a heti 23 negyvenöt perces órát átváltjuk órabérbe......"

Csak tudod a tanár dolgozatot javít, készül az órákra, a tanító gyártja a teremdekorációt amihez a saját pénzébõl veszi az anyagot. Ezt az tudja aki csinálja, vagy akinek a családjában van olyan aki csinálja.

DFK 2022.03.18. 15:44:50

@rabelais: A tanári fizetés vagy 50 éve alacsony.

DFK 2022.03.18. 15:47:46

@rabelais: Nem, az a hungarovalentin (meg az összes liberális oktatáspolitikus) volt, aki szétverte az oktatást.

pista18727 2022.03.18. 16:01:10

@DFK:
vano.blog.hu/2022/03/04/joszomszedi_iszony_468?full_commentlist=1#c41259318

" U Krajinából és Kárpátaljáról igazi menekültek jönnek, "

Amikor ezt kommentelted, azaz 2022. március 5-én, akkor valójában Kárpátaljáról kurvára nem igazi menekültek jöttek, ugyanis kurvára senkinek nem bombázták szét a házát. Kárpátalján egyetlen büdös harci cselekmény nem történt. Szemben Szíriával, Irakkal, Eritreiával, Líbiával és Afganisztánnal, ahol történtek.

De hát büdös náci, mongolfidióta vagy, és pontosan azért vagy az, mert egy tudatlan, idióta elmebeteg pszichopata fasz vagy, egy genetikais elejt.

pista18727 2022.03.18. 16:02:33

@DFK: Medgyessy 50%-kal emelte a tanárok bérét. Ő tett a legtöbbet a tanárokért, Orbánék meg szétverték az oktatást.

Elmebeteg vagy, pszichopata vagy, a jó édes kurva anyádat is letagadod, ezért vagy Fideszes.

Kisgé 2022.03.18. 16:10:29

Oké, hogy a tanárok követelnek ezt meg azt, csak mégis mire fel? Ahogy többen is felvetették, mi az az objektív mérőszám, amivel számonkérhető teljesítmény alapján megítélhetők a tanárok? Vagy az már a maximum, hogy nem tudatmódosult állapotban bemegy az előírt órára, majd felolvassa a tananyagot?

pista18727 2022.03.18. 16:40:26

@midnight coder:

mikor-melyiket.blog.hu/2021/10/16/dobrev_mzp?full_commentlist=1#c40981554

"a véleménnyilvánítási szabadság az nagy kettõ."

Amikor a retardált mongolFidióta már magyarul sem tud. Egy hazaáruló, elmebeteg genetikai selejt vagy, akárcsak a többi mongolFidióta. Magyarország legalja, a hulladék vagytok.

pista18727 2022.03.18. 16:42:58

@Kisgé: miért pont a tanárok azok, akiknél követeled a mérőszámokat? szerintem a tanárok teljesítményét messez jobban mér

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2022.03.18. 16:46:58

@Kisgé: miért pont a tanárok azok, akiknél követeled a mérőszámokat? szerintem a tanárok teljesítményét messze jobban mérik, és ellenőrzik, mint sok más állás teljesítményét. a Fideszes politikus például be se megy dolgozni, vagy ha bemegy, legfeljebb parancsra nyomogat gombot.

a tanároknál egy bizonyos teljesítmény már azáltal garantált, ha megtartják az órát. egy csomó foglalkozás van, ahol mást nem is várnak el az illetőtől, mint, hogy vigyázzon gyerekekre vagy kutyákra. fejlődést nem várnak el.

a tanárok további oktatási teljesítményének is vannak mérőszámai . PISA-teszt, hány tanulót vettek fel felsőoktatásba, és hasonlók,

ismétlem, egész biztosan jobban vannak kontrollálva és mérve, mint nagyon sok más szakma, ahol az olyan naplopók vannak, mint te, a mongolFidióták, a Fideszes politikusok, és az ország további genetikai selejtje.

pista18727 2022.03.18. 16:47:35

@ulpius66:

szeka.blog.hu/2022/02/26/ukrajnai_haboru_tortenelmi_lecke_a_fiuknak?full_commentlist=1#c41246178

A Gazprom részvénye 9-ről 3,5 euróra esett. Neked nem esik le, te Putyin-fasszopó, mongolFIdióta selejt?!

bontottcsirke 2022.03.18. 18:30:20

@ulpius66: nézd, ezzel a beszűkült proli üzemmóddal nem nagyon fog kedvelni téged a társadalom. Tudod, százszor elmondták ebben a gondolkodásmódodban mi a hiba, de ha még mindig nem, érted, az baj.

csorsza 2022.03.18. 18:39:53

@white999: nálunk meg nem tartották meg az órákat.

csorsza 2022.03.18. 18:43:45

@az arc aki meghúzott egy marslakót: Jó, hát akkor ezek elég hülyék voltak, fősuli helyett is betegre kereshették volna magukat a raktárban. Mi értelme volt tanárnak tanulniuk? Értelmetlenek.

white999 2022.03.18. 21:35:39

@csorsza: Szerintem ez sok tényezős. Nálunk az oszifő aki megtartotta fideszes. Úgy tiltakozott hogy ne fájjon. Amúgy volt aki úgy volt polgári engedetlen is, hogy az adminisztrálós órájában amit amúgy megcsinált, mert egyszer úgy is meg kell. Ha egy melós nem csinálja meg a munkáját, akkor annyival kevesebb munkadarab készül el, ha egy vasutas, akkor nem utaznak a népek. Ha egy tanár akkor az tanévnek ugyanúgy vége, ahogy a covid alatt is, a lelkiismeretes megpróbálja a lurkókkal behozatni, aki meg nem annak amúgy is mindegy. Így nem lehet érdeket érvényesíteni és pont ezért tart itt az oktatás, mert a mindenkori hatalom ezt kihasználja. Pedig ha volna az ország jövője szempontjából fontos stratégiai ágazat, akkor az az oktatás lenne.
süti beállítások módosítása